مزایای ریمپ 13
نوشته شده توسط : nima

در این مقاله قصد توضیح کامل ریمپ و چگونگی کارکرد ریمپ خودرو را داریم. امروزه برخی با گذراندن چند روزه ریمپ و بدون دستگاه های مربوطه این کار شروع به انجام ریمپ کردند. این کار احتیاج به علم تخصصی و دستگاه های مربوطه به ریمپ خودرو و از همه مهم تر احتاج به تجربه کاری دارد. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در تیونینگ و ریمپ خودرو های مسابقه ای توانسته است افتخارات زیادی را کسب کند.

ریمپ دقیقا چه کاری برای شما انجام می‌دهد؟

ریمپ خودروRemap ECU را می‌توان تنظیمات نرم افزاری دانست که به جای نرم افزار موجود بر روی ECU خودرو قرار می‌گیرد. ریمپ قادر است خودرو را با برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده کند. مپ ایسیو موتور خودرو را به طور کامل در اختیار خود می‌گیرد اما در زمانی که ریمپ جایگزین آن می‌شود شتاب، مصرف سوخت، ناک و… دچار تغییرات محسوسی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در زمینه چیستی ریمپ، تاثیر آن بر خودرو، نحوه کارکرد آن و نکات لازم در زمینه ریمپ ایسیو، مباحثی را بیان نماییم.

ریمپ چیست؟

ایسیو همان کامپیوتر خودرو و یا مغز آن است. ریمپ ایسیو انجام بعضی از باز تنظیمات نرم افزاری و تغییر پارامترهای واحد کنترل الکترونیکی خودرو است که می‌توان با کمک آن بهره وری کارکرد موتور را بر حسب شرایط مختلف تغییر داد.

از جمله پارامترهای قابل تغییر توسط ریمپ می‌توان به تغییر پارامترهای جداول سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی، تغییر پارامترهای مرتبط با سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها، تغییر پارامترهای سیستم توربو شارژ، تغییر پارامترهای سامانه منیفولد هوای ورودی، بازنگری جداول پارامترهای دریچه گاز، تغییر در پارامترهای مرتبط با دمای عملکرد فن رادیاتور اشاره کرد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو لازم است به بعضی از نکات توجه شود. از جمله این نکات شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت‌های آن، کیفیت سوخت خودرو و…است که این کار را از طریق ریمپ خودرو می‌توان انجام داد.

در واقع این نکته بدین معناست که ریمپ ایسیو قادر است خودرو را با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف تطبیق دهد و یا با کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند. لذا با استفاده از ریمپ، مصرف سوخت خودرو کاهش می‌یابد و بهینه می‌شود. شتاب خودرو بهتر می‌شود و ناک یا احتراق زودرس آن برطرف می‌گردد.





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: